l i s t a z g ł o s z o n y c h p r o d u k t ó w
Wobit
Pollin
Omron Electronics
Lenze Polska
19
Silnik Smart
Silnik Smart firmy Lenze redukuje różnorodność wariantów napędów o 70%. Bez
stycznika i rozrusznika, ze swobodnie regulowanymi stałymi prędkościami obroto-
wymi i wieloma zintegrowanymi funkcjami do zastosowań transportowych. Ponad-
to silnik Smart spełnia wymagania najwyższej klasy efektywności i można go wy-
godnie obsługiwać za pomocą smartfonów. Cechy charakterystyczne:
swobodnie regulowana prędkość obrotowa redukuje różnorodność wariantów,
zintegrowana funkcjonalność uruchamiania programowego,
zredukowane okablowanie dzięki elektronicznej funkcji stycznika i ochrony silnika,
efektywność energetyczna,
obsługa za pomocą smartfonów z technologią NFC i aplikacji Lenze.
NS 07
NAPĘDY I STEROWANIE
Falowniki SX
Falownik SX został zaprojektowany do zastosowań o wysokiej mocy, od pomp, wen-
tylatorów, sprężarek po sterowanie wektorem pola magnetycznego w zamkniętej
pętli – wymagane w dźwigach, kruszarkach, walcowniach, mieszalnikach. Oprogra-
mowanie aplikacyjne jest wbudowane, a konstrukcja zapewnia dużą elastyczność.
Zasilanie 500-690 V, od 90 do 1000 kW; zasilanie 400 V od 0,75 do 800 kW,
kompaktowe obudowy IP54,
wbudowany filtr zgodnie z klasą C3,
bezpieczeństwo zgodne z normami EN13849-1 i EN62601,
kontrola charakterystyki obciążenia,
programowanie funkcji logicznych,
funkcje, takie jak sterowanie wieloma pompami lub obsługa dźwigów,
komunikacja Fieldbus: EtherCAT, Profinet, Modbus, DeviceNet, Profibud, Modbus
TCP, CAN.
NS 08
NAPĘDY I STEROWANIE
Przekaźnik MKF-2PM
Przekaźnik zaniku i kolejności faz z kontrolą styków stycznika MKF-2PM wykonywa-
ny jest w obudowie o szerokości 1 modułu. Jego zadaniem jest odłączenie silnika
trójfazowego w przypadku wykrycia awarii sieci. Przekaźnik zabezpiecza przed
wszystkimi podstawowymi zagrożeniami tj.: zanik fazy, obniżenie napięcia (asyme-
tria napięć fazowych), nieprawidłowa kolejność faz. Kontroluje sieć trójfazową za
stycznikiem, zapobiegając zniszczeniu silnika w wyniku zawieszenia lub wypalenia
się styku stycznika. Wyposażony został w pokrętła regulacji progu zadziałania i cza-
su opóźnienia zadziałania. Działanie przekaźnika sygnalizują trzy diody LED, infor-
mujące o rodzaju wykrytej awarii. Przekaźnik MKF-2PM posiada na wyjściu styk
przełączny galwanicznie odseparowany o obciążalności 5 A 250 V AC.
NS 09
NAPĘDY I STEROWANIE
Moduł liniowy MLA-SIC
Moduł liniowy MLA-SIC przeznaczony jest do realizacji przemieszczeń liniowych wy-
magających pozycjonowania. Moduł zbudowany został na profilu aluminiowym
i prowadnicy z szyną profilową, po której toczy się wózek napędzany paskiem zęba-
tym. MLA-SIC napędzany jest silnikiem krokowym z kontrolerem ruchu z możliwo-
ścią programowania i sterowania przez magistralę RS485 Modbus-RTU.
Kontroler pozwala na ustalenie dowolnej trajektorii ruchu oraz realizację progra-
mów ruchu. Jest wyposażony w uniwersalne wejścia i wyjścia umożliwiające reak-
cję modułu na zdarzenia zewnętrzne lub sterowanie urządzeniami zewnętrznymi.
Właściwości: maks. prędkość liniowa: 1 [m/s], dokładność pozycjonowania: 0,1 [mm],
maks. siła Fmax: 40 [N], przełożenie napędu: 1 [obr] / 150 [mm], maks. roboczy
zakres ruchu: 2533 [mm].
NS 10
NAPĘDY I STEROWANIE